Adaytum Inc. Minneapolis- is ontwikkelaar van groupware gericht op het modelleren en analyseren van business plans. De resulterende software en diensten zullen gericht zijn op de Corporate Performance Management markt. Met de overname, die Cognos $160 mln. kost, kan Cognos 1500 klanten toevoegen aan haar bestand van 22000 klanten wereldwijd. Adaytum is a breakthrough acquisition for us, Cognos Chief Executive Officer Ron Zambonini said in a call with analysts Thursday. We believe the addition of Adaytum will help us secure the undisputed number one position in [the business intelligence market]. Afgelopen donderdag maakte Cognos tevens positieve resultaten bekend voor Q3: een winst van $19.9 mln., ofwel $0,22 per aandeel, terwijl de verwachting $0,19 was. De winst bedroeg $13.3 mln. in dezelfde periode vorig jaar, ofwel $0,15 per aandeel. De omzet bedroeg $138.1 mln., respectievelijk $124.2 mln vorig jaar.

Deel dit artikel

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn