In dit onderzoek gaf 49% van de ondervraagden te kennen het marketingbudget voor de eerste helft van 2004 te vergroten ten opzichte van de laatste helft 2003. In eenzelfde onderzoek vorig jaar was dit nog maar 32%. Uit de resultaten komt ook naar voren, dat de bedrijven die hun marketingbudget vergroten, dit met gemiddeld 10.8% doen. Na drie jaar van bezuinigingen, ziet IDC nu een tweedeling ontstaan, de zogenaamde leiders en treuzelaars. De marketing-leiders zullen hun budgetten vergroten om marktaandeel veilig te stellen bij de verwachte toename van IT uitgaven in de loop van 2004. De treuzelaars zijn bezig met het in orde krijgen van hun marketingafdeling of wachten aan de zijlijn op duidelijkere signalen dat er een definitief herstel van de economie op komst is. Although it is wise to be cautious about any increase in marketing investments, tech marketers must not allow lingering pressure from a down economy to prevent them from capturing market share as IT growth returns, aldus Michael Gerard, research director voor IDC s CMO Advisory Service. Gerard waarschuwde dat bedrijven die hun marketinginspanningen niet intensiveren, achterraken op de concurrentie. Bron: IDCa>