MicroStrategy volgens The OLAP Survey 5 nummer ??n op het gebied van klantenbinding

MicroStrategy Incorporated, wereldwijde leverancier van business intelligence-software, kondigde vandaag aan dat uit een uitgebreid onderzoek onder bedrijven die gebruik maken van business intelligence BI--softwareproducten is gebleken dat bedrijven die MicroStrategy gebruiken het meest trouw en het meest tevreden zijn. MicroStrategy had een totale klantentrouwscore van 81% en stond daarmee bovenaan de lijst van beoordeelde business intelligence-softwareproducten.

De OLAP-surveys, die jaarlijks door branche-analist Nigel Pendse en Survey.com www.survey.com/olapa>- worden gehouden, zijn de meest uitgebreide onafhankelijke surveys met betrekking tot het BI-marktgebied en de BI-producten. Het survey van dit jaar, The OLAP Survey 5, is het uitgebreidst. Hiervoor zijn de ervaringen van 2100 organisaties uit 95 landen verzameld. Volgens The OLAP Survey 5 is klantentrouw een indicatie van hoe tevreden een klant is met de producten en diensten van een aanbieder en een cruciale factor voor verkoopsucces. Onder een trouwe klant wordt een klant verstaan die bestaande applicaties blijft gebruiken, aanvullende software aanschaft om bestaande applicaties breder in te kunnen zetten, het product de voorkeur geeft boven andere producten wanneer nieuwe producten moeten worden ge?mplementeerd en het product verkiest wanneer het het aantal BI-leveranciers moet verminderen. De producten die beoordeeld werden in The OLAP Survey 5 waren, in volgorde van rangorde met percentage totale klantentrouw score-:

      MicroStrategy 81%- Applix TM1 80%- Microsoft AS 77%- Hyperion Essbase 74%- MIS Alea 72%- SAP BW 72%- Cognos PowerPlay 72%- Business Objects 51%- Oracle Discoverer 50%- Oracle OLAP Servers 48%- ol> ?Voor het tweede achtereenvolgende jaar had MicroStrategy de hoogste klantentrouw bij alle beoordeelde producten,? aldus Nigel Pendse, auteur van The OLAP Survey 5. ?De resultaten bevestigen dat bekende leveranciers die een groeistrategie hebben nagestreefd op basis van acquisities gericht op het afdekken van het gehele BI-spectrum een slechte klantentrouw hebben. MicroStrategy echter, dat zich geconcentreerd heeft op ??n productarchitectuur en organisch is gegroeid kwam als beste uit de bus. Het feit dat MicroStrategy nummer 1 werd, suggereert dat veel van haar klanten geen alternatief zien voor het product.? Bron:

www.persberichten.coma>