29 Mei 2015

De hoeveelheid data waarmee een marketeer of sales verantwoordelijke moet werken zijn de afgelopen jaren enorm toegenomen. Die ontwikkeling is exponentieel. Met de opkomst van e-commerce, de introductie van klantprogramma’s en de opkomst van beacons neemt de hoeveelheid data die we van consumenten krijgen alleen maar toe.

De praktijk is echter wel dat veel marketeers nog werken met Excel om hun campagnes, business cases en planningen te managen. Als je voor al je klanten een persoonlijke campagne wilt samenstellen dan is dit niet meer houdbaar. Excel is niet te koppelen aan online tools, versiebeheer is een groot probleem en de inhoud is per definitie achterhaald als het bestand geopend wordt. Wij voorspellen dat in 2015 marketeers en salesverantwoordelijken overstappen op online tools om hun proces beter te managen én de data daaruit direct te gebruiken om persoonlijker en relevanter te worden.

Meer weten over deze tools en de expertise gebieden die noodzakelijk zijn om ze goed te implementeren? Volg BI-kring de komende maanden.

BI-kring redactie

Deel dit artikel

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Verberg commentaar formulier Verberg commentaar formulier
  • Vet
  • Cursief
  • Onderstrepen
  • Doorhalen
  • Quote
  • Smileys
  • :confused:
  • :cool:
  • :cry:
  • :laugh:
  • :lol:
  • :normal:
  • :blush:
  • :rolleyes:
  • :sad:
  • :shocked:
  • :sick:
  • :sleeping:
  • :smile:
  • :surprised:
  • :tongue:
  • :unsure:
  • :whistle:
  • :wink: